1 Ocak 2018 Pazartesi

Fransiz Devrimi uzerine

15/10/1999
> bence fransiz devrimi Ispanya'daki muslumanlarin avrupaya biraktigi > mirasin bir yan urunudur....
Bu devrimin ideologlari Voltaire falan Islam dusmani adamlardi. Bu devrim Avrupa'daki kralliklara karsi yapilmis bir devrimdi, fakat Ingiltere kralligi devrimin motoru olan masonlugu kabul ederek ihtilalden kurtuldular biliyorsun. Fransiz devriminin sloganlari hurriyet, musavat, kardeslik, ve adalet idi. Bu kavramlar seyatin tarafindan Osmanli Devleti'ni yikmak icin kullanildi. IT'ler hurriyet dediler hurriyeti ortadan kaldirdilar, musavat dediler, kendilerini hic kimseyle hatta butun halkin iradesiyle bile musavi gormediler. Kardeslik dediler Islam kardesligini ortadan kaldirdilar. Adalet yerine de zulum ve eskiyaligi yerlestirdiler. Bu gunku cumhuriyet de bunlarin temel prensipleri (bunlarin anladigi sekilde) uzerine kurulmus bir cumhuriyettir.
Fransiz devrimi devrimi daha sonra bildigin gibi komunistler tarafindan kullanildi.
> kargasanin yerli yerine oturtulmasi lazim....ben bu devrimden soz > ederken onun sosyal, politik, ekonomik yonlerinden cok kavramsal > yapisina isaret etmekteyim...
> akli basinda bir musluman yonetim bu devrime sahip cikip onun onune > gecerdi, halbuki bu boyle olmadi,
Sultan II Abdulhamid bunu yapmaya calisti. Misir'daki milliyetci akimlar onun tarafindan yonlendiriliyordu. Ama bunlar yetersiz kaldi, cunku Kitap'taki bircok kelime m-ler arasinda zaten fonksiyonunu coktan kaybetmisti.
> o devrim muslumanlarin(?!) tum duzenlerini alt, ust etti, hala da buna > karsi dogru durust bir degerlendirme yapilmadi, niye?
Bunun sebebi muslumanlarin birkac yuzyildir teorik dusunme ve akletme kabiliyetini kaybetmis olmalaridir.
> bugun muslumanlarin uzerinde de bu devrimin kavramsal urunleri > alabildigine hukum surmekte, muslumanlar bu kavramsal urunlere karsi > hicbir kavramsal karsilik veremedi, gudulup gidiyor, neden?
Ibn Rusd'den beri (ol. 1198) hangi musluman dusunur teorik konularda bir gorus uretebildi ki bunlara cevap versin. Adamlar daha kendi Kitap'larindaki siyasi kavramlari dogru durust kullanmaktan aciz. Bir Z. Gokalp geliyor "kavim" ---> "millet" diyor, kimse itiraz etmiyor. Halbuki Fransa'da bir kelimenin manasini degistirmeye kalksan butun fransiz aydinlari ayaga kalkar.
> ben derim ki muslumanlarin fransiz devrimine sahip cikip onun yarim, > yamalak biraktigi kavramlari derleyip toplayip dogru, durust > sosyo-politik kavramlar uretmesinin zamani gelmistir.
Bu dogru bir yol olur mu bilmem, cunku once Kitap'taki kelimelerin gun gibi ortaya cikarilmasi lazim. Ondan sonra zaten yapilacak is kendiliginden belli olur. Vesselam - Sakir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TC Seriati'nin Temal Esaslari

   TC SERIATININ TEMEL ESASLARI   Baslangic Esaslari  Isbu ANAYASA, Kutsal Roma Imparatorlugu'nun tanrisi olumsuz Jupiter'in takipci...