1 Ocak 2018 Pazartesi

Sekuler Liberal Dinci'in Devlet Teorisi

Sekuler Liberal Dinci'in Devlet Teorisi

1. Devlet hayali de olsa vardir.

2. Devlet ulus, ulusal liderler, ulusal cikarlar ve ulusal (ekonomi, askeri, nufus, toprak, v.s.) gucten olusur.

3. Devletler arasinda hayali bir rekabet ortami vardir..

4. Bu hayali ortamda ahlakil ve yasal sinirlar koyacak bir otorite yoktur.

5. Devletler ahlaka aykiri eylemlerde bulunabilirler.

6. Devletin dis ve savunma politikasi ulusun menfaatlerini yansitir.

7. Eger liderleri oyle karar verirse bir Devlet baska devletlere karsi caydirici yaptirimlarda bulunabilir.

8. Varligi tehdit edildiginde Ulusal menfaatlerini koruma ve yukseltme imkanlari arar.

9. Bir Devlet'in gucu diger devletler icin potansiyel bir tehdit teskil eder.Tariften Devlet diger devletlere karsi paranoid davranir.

10. Devlet Ulusal Cikarlarini yukseltmek, diger devletlerden gelecek potansiyel tehditlari azaltmak icin onlari asimile etmek, onlari buyrugu altina almak, onlara anayasasini zorlamak yollarina basvurur.

11. Devlet diger devletlerden gelecek potansiyel tehditleri bertaraf etmek icin tatli konusup aba altindan sopa gosterir.

12. Guclu devletler kendi Ulusal Cikarlarini korumak, arttirmak icin gucsuz devletleri diledigi kadar bolup, birlestirir.

13. Eger Ulusal Cikarlar gerektiriyorsa Devlet halki meydanlara cagirabilir, sonra OHAL ilan ederek halka "evli evine, koylu koyune: der, daha olmazsa HerkeseYekAnayasasini(HEYAsini) askiya alir. Ulusal Cikarlarin bunlari gerektirip gerektirmedigine liderler karar verir, bu karar nihaidir, HEYA hukumlerine dayanilarak alinmistir. Boyle bir durumda liderlerin bu gibi kararlari almis olmalarina gerekce gostermeleri Ulusal Cikarlari korumak icin gerekli degildir. Boyle kritik zamanlarda liderler camilerden ezan, mecliste laik Roma Hukukuna dayali sozler terennum ederek halki yatistirabilirler.

14. Devlet Ic Tehdit Dengesini, Ulusal Cikarlari ve Ulusal Birligi korumak icin gucu merkezilestirir, bu gucu diger Ulusal entitelerle paylasmaz.

15. Devlet yasa/din yapma, ve yasalari uygulama gucunu tekelinde tutar ve bunu diger Ulusal Entitelerle paylasmaz.

16. Devlet Dunya ve Ahiret'I birbirinden ayirmak, bunlarla ilgili faaliyetleri birbirine karistirmamak icin sekular bir yasal/dini yapidadir. Dunya islerini cikardigi yasalarla duzenler, Ahiretle ilgili yasalari Devlet dahil hic kimse yapamaz. Ancak Ulusal Cikarlar gerektirdiginde Devlet Dunya, Ahiret dinlemez diledigi yasayi yapar, yururluge koyar.

17. Dinciler(?!) icin hem Dunya, hem Ahiret cikarlari acisindan Devlet gereklidir..Dinciler(?!) bu Dunyayi kazanmak icin Devletin koydugu yasalara/dine  kayitsiz $artsiz boyun eger. Dinciler Ahiret'I kazanmak icinde bes vakit namaz  kilar, Ramazanda oruc tutar, Devlet'e verdigi vergilere ilave olarak zekat verir, butcesi elverir ve de Devlet izin verirse hacca gider. Kurban Bayraminda kestikleri Kurban Derileri Devlet Hava Kurumuna bagislanir.

18. Basortusu falan gibi kucuk sorunlar Liberal Devlet duzenine gecildiginde yukaridaki aksiyomlarda bir degisiklik yapilmadan yasalardaki ufak, tefek degisikliklerle kolayca halledilir. Boylece Dinin/Yasanin insanlara taddirdigi gercek ozgurlukler sekular liberalizmin Devlet mekanizmasinda yer almasiyla gercek hedefine tasinmis olur, Dunya-Ahiret icin yasalar/din HEYA olarak tamamlanmis olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Halife Abdulhamid II'nin duasinin duzeltilmis hali:

" Allahım helal etmiyorum!   Şahsımı değil, ümmetimi bu hale getirenlere, hakkımı helal etmiyorum! Beni, benim için lif lif yolsalar, c...