1 Ocak 2018 Pazartesi

Osmanlilar Hanedani ve Yeniceriler

Osmanlilar Hanedani ve Yeniceriler

Chevalier des Mots
  
Muslumanlar tarih boyunca Musluman olmayanlari kendi YASAsi/DINi adina savastirmamisken, bakiyoruz Sekularo-fascistle kendi YASAsi/DINi ugruna actigi savaslarda sehadet vaadleriyle Muslumani on saflara cekmekten gurur duyuyorlar??!! wink emoticon
 Like    Comment    Share
  • Ayşe Türkdil and Nimet Özesen like this.


  • Huseyin Alp Arslan Devsirme denilen olay ne abi, yeniceriler ?


    • Chevalier des Mots Ben hata etmediklerini soylemiyorum, yenicerileri devsirdiler, ancak HerkeseYekYasalcilar gibi herkesi devsirmeyi politika edinmediler. Sonunda yeniceriler onlardan intikamini da almadi degil, hala da onlar iktidarda HerkeseYekAnaDevsirmeYasasiyla "Devsirme oyle degil boyle yapilir!" diyerek herkesi RomaHukukuna gore devsirip bir guzel RUM'lastiriyorlar, artik gogsumuzu gere, gere ""Ne mutlu RUM'um" diye" diyebiliriz ;-) Baslangicta dogal olarak ordulari beyliklerin katkisiyla olusturulurken, buna yatirim yapacaklarina Saltanat endisesiyle Yenicerilik'e yatirim yaptilar. Osmanlilar hanedaninin kendilerine uyguladigi YASA'nin bir parcasiydi bu Yeniceriler. Ama Osmanlilar hanedanlarina uyguladiklari YASAyi herkese dayatmadilar. Nitekim Kubilay Han da Atalarinin yasasini kendi hanedanina uygulamakla sinirli kildi. Cin'e girdiginde "Herkese ATAM Cengiz'in YASAsini dayatirim" demedi, hukukcukar ithal edip, cevresindeki insanlarin geregi olan CokYasal yapilanmaya yatirim yapti. Boylece Cin'in diger eyaletleri kendi secimleriyle Imparatorluk'la butunlestiler. Ben burada Osmanliciligi savunmuyorum. Osmanli'nin eceli geldi, gittiler. Protokol'a bakarsan bu acikca gorulur. Protokol SPEElerin YASAL bagimsizligina yol isaretidir, gercek butunlesme YASAL KIMLIKle saglanir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Halife Abdulhamid II'nin duasinin duzeltilmis hali:

" Allahım helal etmiyorum!   Şahsımı değil, ümmetimi bu hale getirenlere, hakkımı helal etmiyorum! Beni, benim için lif lif yolsalar, c...