1 Ocak 2018 Pazartesi

Krep

Krep
Ben size bir krep tarifi vereim de gorun gununuzu ;-) Euzu-besmele cekerek ise baslayin, 1,5 su bardagi un uzerine 1 yumurta kirin, catalla una bulayin, uzerine cok az tuz serpin, (1/4 cay kasigi), sonra catalla karistirmaya devam ederek yavas, yavas sut ilave edin, oldukca akici bir sivilikta olana kadar, (yani tavaya yarim kepce doktugunuzda tavanin hertarafina yayilabilecek bir kivamda olmali, arada tantel gibi bosluklar da kalabilir, boylece "Dantel Krep" yapmis olursunuz, Parisli Krepcilerle rekabet edecek basarida), sutu ilave ettikten sonra uzerine NUTMEG (Kucuk Hindistan Cevizi diyorlar galiba) rendeleyin, ozel rendesiyle toz gibi rendeliyebilirsiniz, ya da 1/2 cay kasigi toz NUTMEG serpip iyice karistirin, sonra 1 kasik dolusu tereyagini eritin, ama sicak olmasin, eriyecek kadar az isitarak eritin, bu tereyagini da krep sosuna iyice karistirin. Daha isiniz bitmedi, uzerine, bir tulbent/bez ortup en az 1 saat dinlendirin. Gece yatmadan once hazirlasaniz, sabah kullanabilirsiniz. Sabah uyandiniz, dokme-demir bir tavaniz varsa, (yagla yalitilmis ozel krep tavasi), en iyisi odur krep pisirmek icin, yoksa yapismaz tavanizi orta dereceden az isitin, uzerine tereyag surun, bunu bir kere sureceksiniz, her krep icin ayrica surmenize gerek yok, krep sosu icine yagi bunun icin kattik unutmayin!!. Tavaniz ortadan az isiya gelince krep sosunuzu karistirin, tavanin uzerine yarim kepce (daha da az olabilir, tavaniza bagli) krep sosunu dokun, tavanizi havada dans ettirerek sosun tavanin etrafina yayilmasini saglayin, fazla doktuyseniz tavadan fazlaligi sosun icine geri dokebilirsiniz. Yani tavaniz sosla cok ince bir tabaka olarak kaplanmalidir, daha once dedigim gibi Krep icinde dantelleme bosluk desenleri birakirsaniz daha makbule gecer, Fransizlarin en begendigi turdur bu Dantel Krep. Krepin pismesi icin sabirli olun, aceleye getirmek icin tavanin isisini arttirmaya yeltenmeyin, Krep karar verir ne kadar zamanda pisecegine, unutmayin!! ;-) Bir tarafi dilediginiz kivamda pistiginde, usta bir krepci iseniz tavayi soyle havaya kaldirarak krepin havada takla atmasini sagliyabilirsiniz, yoksa bir spatula ile krepi alt ust etmeniz gerekecektir ;-) (Benim yaptigim gibi ;-) ) Sonrasi kahvalti edeceklerin keyfine kalmistir, hangi recelle, balla, Maple Surubuyla, meyvalarla kreplerini susleyip yemeleri ;-) Icine peynir koyup ikiye katlamak isterseniz bir tarafi pistikten sonra icini koyup katliyabilirsiniz.
Inanin ben Krep yemeye bayilmam, ama Krep pisirmek icin can atarim, neden bilmiyorum, krep pisirmek benim icin dunaynin en zevkli isidir, isim bu degil de ondandir belki de ;-) Lutfen bir deneyin, sonucu bana bildirin, ya da buraya yazin. Ama bu receteyi kimseye gostermeyin sakin, bu benim sirrimdir, uzun deneyimler sonucu buna ulastim ;-)
Not: bulabildiginiz kadariyla organik urunler kullanin, ben oyle yapiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Halife Abdulhamid II'nin duasinin duzeltilmis hali:

" Allahım helal etmiyorum!   Şahsımı değil, ümmetimi bu hale getirenlere, hakkımı helal etmiyorum! Beni, benim için lif lif yolsalar, c...