1 Ocak 2018 Pazartesi

Ev Odevi : Agac Resmi cizilecek, CIZ!

Ev Odevi : Agac Resmi cizilecek, CIZ!
Size bir ilkokul macerami anlatayim, belki gelecekteki ogretmenlere ders olur. Bakalim siz de buna gulecek misiniz, agliyacak misiniz ;-)
Efendim ben KMP Ilkokuluna bir yas erken kaydoldum, Rahmetli Annem'e verilen yanlis bilgiler yuzunden. Ilkokul birinci sinifa basladik, sinifta 60 cocuk var?! Ogretmen bir ev odevi verdi "Evde bir agac resmi yapin getirin!" ??!! Aldi mi beni bir dusunce, simdi ben nasil bu yasta bir agac resmi cizebilirim; binlerce dal-budak, yaprak, cicek, meyva, igne yaprakliysa onbinlerce igne yaprak??!! Hayat boyu bitiremem ben boyle bir agac cizimini. Ogretmen ev odevi olarak "Begendiginiz bir agaca tirmanin, oradan etrafi seyrederken, neler gordunuz, neler hissettiniz anlatin!" dese, yapmadigim is degil, hergun agac tepesindeyim, Annem beni yerde degil gokte aramayi huy edinmis artik, sevincten ucarak eve gidip hemen bir agaca tirmanir, hayale dalardim, ya da citlembik agacina tirmanir citlembik toplar, sinifta patlangocumla onlari patlatirdim, ama bu agac resmi??!! Hayatim kaydi demektir benim?! Diye aglamakli bir sekilde evin yolunu tutum, Cami avlusundaki Ulu Agacin yaninda usulca gecerek. Evden iceri kendimi attigimda artik kendimi tutatmayip hungur, hungur aglamaya basladim, Annem telasla, kosarak yanima geldi, “Ne oldu bir yerini mi incittin?! Anlat bakiim, aglama!” demez mi, ben daha da gur bir sesle aglamaya devam ederek “ Yok, degil, Ogretmen Agac resmi yapmami istedi, ben nasil agac resmi yapamilirim ki?!” diye sarladim ;-) Kadincagiz “Aa agladigin seye bak, dur, sus, aglama, bak ben sana bir tane cizeyim, gor” deyip, kagidi, kalemi eline alip, bildiginiz birkac cizgiyle agacin govdesini cizdi, uzerine de bulutlar gibi bir tepe kondurdu, birkac dal ilave edip onlara da uc-bes kiraz yakistirdi, “Iste bak! Al sana bir agac, bunda agliyacak ne var?!” demez mi??!! Kagit uzerindeki cizdigi resme baktim, bir de disardaki agaclara, buyuk bir hayal kirikligina ugradim “Ogretmen benden bunu mu bekliyor?!” diye hayretle bir resme bir de bahcedeki agaclara tekrar, tekrar baktim. Sonunda caresiz ben de sozum ona benzer bir agac (??!!) cizdim, ama hala Ogretmenin bunu “agac” kabul edecegine inanmiyarak ertesi gun suklum-puklum okulun yolunu tuttum. Sinifa girdik, ben bekliyorum ki Ogretmen bizim agaclari tetkik edecek, ona gore not verecek, ama nerde, 60 ogrencinin nesini tetkik etsin kadincagiz, “Herkes cizdigi agaci havaya kaldirsin!!” dedi hurraa herkesin agaci havada, benimkinden de pek farkli degil, bir anda sanki orada bir Orman olustu benim hayalimde. Kendi kendime “Allah’tan ki Ogretmen “Agac” yerine “Orman” istemedi, yoksa ben 60 Agac cizmek icin yanmistim!!!” diye dusunerek kendimi teselli ettim ;-) Ama o gun, bugundur ben agaclari birbirinden ayird edemez oldum, Annem’in cizdigi agaca takili olarak, biri bana Selvi’yi isaret ederek “Bu ne??!!” dese, hayalime bizim sinifta olusturdugumuz ormandaki agaclar gelir, “Agac iste, agaclardan bir agac, ne olacak??!!” derim ;-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Halife Abdulhamid II'nin duasinin duzeltilmis hali:

" Allahım helal etmiyorum!   Şahsımı değil, ümmetimi bu hale getirenlere, hakkımı helal etmiyorum! Beni, benim için lif lif yolsalar, c...