1 Ocak 2018 Pazartesi

BATI MEDENİYETİNİN SİYASİ KAVRAMLARI

BATI MEDENİYETİNİN SİYASİ KAVRAMLARI
BATI MEDENİYETİNİN SİYASİ KAVRAMLARI Ulus, laiklik, insan, hak, hukuk, adalet, kültür, siyaset, bilgi, bilim, varlık, güç, önderlik, yönetim, ben, öteki, batılı, doğulu, terörist, yahudilik hristiyanlık müslümanlık hak hukuk ahlak bilim önderlik Kurallar: 1. Yahudilik, hristiyanlık ve müslümanlık birer gelenek halinde ancak ulus devletin dini olan “laiklik dini” içinde hayat bulabilir. 2. Ulus devlet, “varlık” kavramı içinde hayat bulur. Varlık sahibi olmayan bir ulus, ulus değildir, ancak kukla bir ulus devlet olabilir. 3. Hak ve hukuk, ulus devletin adalet kavramı içinde söz konusudur, ancak “varlık” kavramıyla doğrudan bağlantılıdır. Buna göre bir fert veya grup ulus devlet içinde ne kadar varlıklı ise o kadar haklıdır. Adalet de varlığa göre söz konusudur. 4. Ahlak kavramı da varlık kavramına bağlıdır. Varlıklı olanlar her türlü ahlaksızlığı ve sapıklığı yapabilirler. BATI BİLİM ANLAYIŞININ TEMEL KAVRAMLARI gerçeklik sonsuzluk süreklilik - deney - gözlem - ölçme Kurallar: 1. Varlık uzay, madde ve enerjiden ibarettir. 2. Gerçeklik, varlığın bir özelliğidir. Ancak varlıkların gerçekliğinden bahsedilebilir. 3. Deney, gözlem ve ölçmeyle doğrudan veya dolaylı olarak algılanamayan veya teorik olarak ön görülemeyen varlık yoktur. 4. Bilgi, varlık hakkında gözlem, deney ve ölçme ile elde edilir. 5. Gözlemlenecek varlıklar geçerliliği kabul edilen bir teorinin konusuna giriyorsa, deney, gözlem ve ölçmeler teoriye göre yapılır. Teoriye göre yapılmayan deney, gözlem ve ölçmeler geçersiz sayılır.
Not: S.Kocabas’tan e-mail ekidir: 26/7/2006

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Halife Abdulhamid II'nin duasinin duzeltilmis hali:

" Allahım helal etmiyorum!   Şahsımı değil, ümmetimi bu hale getirenlere, hakkımı helal etmiyorum! Beni, benim için lif lif yolsalar, c...