İSLAM MEDENİYETİNİN SİYASİ KAVRAMLARI
İSLAM MEDENİYETİNİN SİYASİ KAVRAMLARI
Gerçeklik (hakk), yol gösterme, adalet, millet, din, hak din, ümmet, kavm (ulus), lisan, bilgi (‘ilm), güç,
hukuk şeriat
Kurallar:
1. İslamda yönetimin gayesi insanlara yol göstermek ve insanlar arasında adaleti tesis etmektir.
2. Yol gösterme de, adaletin tesis edilmesi de ancak gerçek ile olabilir.
3. Gerçeklik kavramı sadece bu dünyadaki olaylarla değil, kıyamet ve hesap gününde karşılaşılaşılacak olaylarla da ilgilidir. Hüküm veren, verdiği hükmün hesabını Hesap Günü’nde Allah’a karşı verecek şekilde hüküm vermelidir.
4. İnsanlar farklı dinlere tabi olabilirler, fakat hak din İslam’dır.
5. Din, insanların tek tek davranışlarını olduğu gibi, aynı zamanda toplum halinde davranışlarını düzenleyen kurallar, yani bir hukuk sistemidir.
6. Hristiyanlık, Yahudilik, Budizm, Taoizm de bir dindir. Günümüzdeki uygulamaları içinde laiklik de bir din olarak kabul edilmelidir.
7. Hak (gerçek) din İslam’dır. Herşeyin yaratıcısı Allah’ın kitabı Kur’an’a dayanır. Kur’an Allah tarafından gerçek olarak indirilmiştir ve o gerçek olarak inmiştir. Öteki dinlerin gerçeklikle alakası yoktur, sağlam bir delile dayanmazlar.
8. Kavimlerin (ulusların) yerleşmiş geleneğine “millet” denir.
9. Müslümanlar hanif olan İbrahim (a.s.)’ın milletine tabi olurlar, Allah’a asla ortak koşmazlar. Bu yüzden Allah’ın dininden başkasını din edinmezler.
MÜSLÜMAN BİLİM ANLAYIŞININ TEMEL KAVRAMLARI
- Kitap - gözlem - deney - ölçme - gayb
Kurallar:
1. Her şeyin yaratıcısı olan ve her şeyi bilen Allah hakdır (gerçektir).
2. Allah, içinde yaşadığımız kâinatı (semavat ve arzı) hayal olarak değil, gerçeklik olarak yaratmıştır. Semavat ve arz gerçekliğin sadece bize görünen kısmıdır.
3. Semavat ve arzın gerçekliği, yaratılmış olan her şey gibi, belli bir süreye kadardır.
4. Semavat yedi tabakalı olarak yaratılmıştır. Bu tabakaların neler olduğu araştırma konusudur.
5. Arz (madde) de yedi tabakalı olarak yaratılmıştır. Bu tabakaların elementer parçacıklardan atomlar, moleküller, makro moleküller, DNA, tek hücreli canlılar, çok hücreli canlılara kadar madde yapıları olması düşünülebilir. Her bir tabakadan bir üst tabakaya geçildiğinde maddenin taşıdığı bilgi miktarı kategorik olarak (indirgenemez bir şekilde) artmaktadır.
6. Semavat (uzaylar) sonludur, sürekli (sonsuz bölünebilir) değil, kadarlıdır.
7. Madde sonludur, sürekli değil, kadarlıdır.
8. Madde, kendi mekanına hapsolunmuş emrlerden ibarettir. Madde ancak mekanıyla birlikte yer değiştirebilir.
9. Enerji, bir mekandan diğerine geçebilen emrdir.
S.Kocabas’tan e-mail ekidir: 26/7/2006
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder