1 Ocak 2018 Pazartesi

MEDINE

MEDINE
Uğur Dinç Hocam özellikle sizin iyi tanıdığınız bazı "pek şehirli" ve çok akademik insanların çarpıttıkları bir kelimeyi daha fark ettim. Medine demek Kur'an'da aslında "şehir" demek değil. Kur'an'da şehir demek olan kelimeler "mısr" ve "karye". Ama "karye" köy ve kasaba gibi daha küçük yerleşimlere de deniyor. Medine aslında yönetim merkezi demek. Zaten aslen yasa ve sonra yargılama demek olan "dîn" kelimesinden türemiş. Mesela Sasanilerin başkenti Ctesiphon'a, ki bugünkü Bağdat'ın yakınındaydı, Araplar fetihten sonra "Medâin" yani "medîneler" dediler, çünkü şehrin içinde imparatorluğun yönetimi için birkaç yönetim merkezi vardı.
Uğur Dinç Oleg Grabar bunu şurada açıklıyor (ki onun açıklamasını biraz kendime göre yorumladım, daha doğrusu analiz edip ondan sonuç çıkardım ve "medine"nin anlamını "yönetim merkezi" diye özetledim): https://books.google.com.tr/books?id=QMSCNQlywSsC&pg=PA80....
Uğur Dinç Bu kitap sayfasındaki (s. 80 ve 81'deki) "Life" başlığının altını okuyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TC Seriati'nin Temal Esaslari

   TC SERIATININ TEMEL ESASLARI   Baslangic Esaslari  Isbu ANAYASA, Kutsal Roma Imparatorlugu'nun tanrisi olumsuz Jupiter'in takipci...