1 Ocak 2018 Pazartesi

RIBA yemezlerin gazabi

RIBA yemezlerin gazabi ;-)
Chevalier des Mots : Riba yemez Kardeslerim, Enduluslu Muslumanlar ve Hristiyanlar da riba yemezdi, Yahudilerse Yahudiden baskasinda riba yerdi, yani Muslumanlarin da Hristiyanlarin da ribasini yemeye bayilirlardi. Endulus belkide bu riba yedirmeler yuzunden yasanmaz hale ...(ne yazik ki buradan otesini kopya edemeden bloklandim)
Chevalier des Mots : bakin size basit bir hesap yapayim, yilda 3000 dolar vergi verdiginizi farzedelim, bunu Ribasi yilda %10 olsa 300 dolar Riba eder, 10M riba yemez calisan nufusun odedigi GelirVergilerinden dogacak Riba ne eder? Siz yemiyorsunuzsa kim yiyor bu Ribayi sizin sirtinizdan ?! 
Chevalier des Mots : Demek istedigim, sizlerin "Biz RIBA yemeyiz!" demekle kalmamasi, "Biz ne RIBA yeriz, ne de yediririz!" demesidir.  
Sabri Oncu : Hocam. Biz pek geçinebilecek gibi durmuyoruz. Bu arkadaşlık sürerse, çok kötü kavga edeceğiz. Gel biz bu işe son verelim.
Chevalier des Mots : Ne o?! Kelime hazneniz mi tukendi ??!! 
Chevalier des Mots : Ben Felsefeciyim, ringden kacmam  
Chevalier des Mots :Tabi "PES!" diyorsan senin bilecegin bir sey  
Sabri Oncu : Am, sik, göt ve benzeri kelime hazinem çok zengindir ama kullanmak istemiyorum o kelimeleri. Ben mi atayım, sen kendin mi gidersin? Seçim senin.
Chevalier des Mots : Sabri Oncu Bu kufurler kelime kitligi cekenlerin siginagidir, ben kucukken bilmedigim kufur kalmamisti, Tophane Mektebi mezunlari gibiydim ;-) Ama sonra kelime haznemi oyle gelistirdim ki kufurlere gerek kalmadan karsilik verir oldum.  
Ozan Ersoy : "Ben kucukken" cok eski bir zamana tekabul etmiyor zannedersem. Sabri Oncu :O gitti. Seçimi ona bırakmıştım. O gitmeyince, ben götürdüm. Bazen, silahları çekip ateş etmekten başka çare yok. Acı, fakat gerçek.  
Chevalier des Mots : Sabri Oncu "Ringden kactim" diyemiyor da ;-) Ben biyere gitmedim, sen kactin.  
Sabri Oncu : Senle mi uğraşacağım, angut? 
Ozan Ersoy : gitmedi, gidemedi, gidemeyordu. arkadasliktan cikarmak yetmiyor zannedersem, bloklamaniz icap edecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Halife Abdulhamid II'nin duasinin duzeltilmis hali:

" Allahım helal etmiyorum!   Şahsımı değil, ümmetimi bu hale getirenlere, hakkımı helal etmiyorum! Beni, benim için lif lif yolsalar, c...