ISLAMABADT : Ilimli (sekularo-liberal) Musluman(?!)'dan Beklenen Devlet Teorisi
Ilimli (sekularo-liberal) Musluman(?!)'dan Beklenen Devlet Teorisi
(I(SL)MBDT) (ISLAMABADT)
1. Devlet hayali de olsa vardir.
2. Devlet ulus, ulusal liderler, ulusal cikarlar ve ulusal (ekonomi,
askeri, nufus, toprak, v.s.) gucten olusur.
3. Devletler arasinda hayali bir rekabet ortami vardir..
4. Bu hayali ortamda ahlakli ve yasal sinirlar koyacak bir otorite
yoktur.
5. Devletler ahlaka aykiri eylemlerde bulunabilirler.
6. Devletin dis ve savunma politikasi ulusun menfaatlerini yansitir.
7. Eger liderleri oyle karar verirse bir Devlet baska devletlere karsi
caydirici yaptirimlarda bulunabilir.
8. Varligi tehdit edildiginde Ulusal menfaatlerini koruma ve yukseltme
imkanlari arar.
9. Bir Devlet'in gucu diger devletler icin potansiyel bir tehdit
teskil eder.Tariften Devlet diger devletlere karsi paranoid davranir.
10. Devlet Ulusal Cikarlarini yukseltmek, diger devletlerden gelecek
potansiyel tehditlari azaltmak icin onlari asimile etmek, onlari
buyrugu altina almak, onlara anayasasini zorlamak yollarina basvurur.
11. Devlet diger devletlerden gelecek potansiyel tehditleri bertaraf
etmek icin tatli konusup aba altindan sopa gosterir.
12. Guclu devletler kendi Ulusal Cikarlarini korumak, arttirmak icin
gucsuz devletleri diledigi kadar bolup, birlestirir.
13. Eger Ulusal Cikarlar gerektiriyorsa Devlet Anayasasini askiya
alir. Ulusal Cikarlarin bunu gerektirip gerektirmedigine liderler
karar verir, bu karar nihaidir, Anayasa hukumlerine dayanilarak. Boyle
bir durumda liderlerin bu karari almis olmalarina gerekce gostermeleri
Ulusal Cikarlari korumak icin gerekli degildir.
14. Devlet Ic Tehdit Dengesini, Ulusal Cikarlari ve Ulusal Birligi
korumak icin gucu merkezilestirir, bu gucu diger Ulusal entitelerle
paylasmaz.
15. Devlet yasa yapma, ve yasalari uygulama gucunu tekelinde tutar ve
bunu diger Ulusal Entitelerle paylasmaz.
16. Devlet Dunya ve Ahiret'I birbirinden ayirmak, bunlarla ilgili
faaliyetleri birbirine karistirmamak icin sekular bir yasal yapidadir.
Dunya islerini cikardigi yasalarla duzenler, Ahiretle ilgili yasalari
Devlet dahil hic kimse yapamaz. Ancak Ulusal Cikarlar gerektirdiginde
Devlet Dunya, Ahiret dinlemez diledigi yasayi yapar, yururluge koyar.
17. Muslumanlar icin hem Dunya, hem Ahiret cikarlari acisindan Devlet
gereklidir..Muslumanlar bu Dunyayi kazanmak icin Devletin koydugu
yasalara kayitsiz $artsiz boyun eger. Muslumanlar Ahiret'I kazanmak
icinde bes vakit nama kilar, Ramazanda oruc tutar, Devlet'e verdigi
vergilere ilave olarak zekat verir, butcesi elverir ve de Devlet izin
verirse hacca gider. Kurban Bayraminda kestikleri Kurban Derileri
Devlet Hava Kurumuna bagislanir.
18. Basortusu falan gibi kucuk sorunlar Liberal Devlet duzenine
gecildiginde yukaridaki aksiyomlarda bir degisiklik yapilmadan
yasalardaki ufak, tefek degisikliklerle kolayca halledilir. Boylece
Islam'in insanlara taddirdigi gercek ozgurlukler sekular liberalizmin
Devlet mekanizmasinda yer almasiyla gercek hedefine tasinmis olur,
Dunya-Ahiret icin yasalar(din) tamamlanmis olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder