1 Ocak 2018 Pazartesi

MUTA-IT

Bakin ben bu benzetmeye biraz daha devam edeyim bunun altindan neler cikacak
Yukarida anlatilanlara gore kotu bir filozof, kotu bir muteahhide (halk dilinde mutayit ya da daha dogrusu muta-it) benzer ayni Istanbul'un altini ustune getiren, icinden cikilmaz hale getirenler cindinden. Adama caminizin kubbesi sizdiriyor gel sunu tamir et diye ruhsat verirsiniz, adam baslar insaata. Tabi iskele insa etmesi lazimdir kuppeye ulasip isini gorebilmesi icin. Iskele kurulmaya baslar, fakat birturlu bitmez, yagmur mevsimi yaklasir, yagmur yagmaya baslar. Muayitimiz hemen buna bi care bulur, iskelenin uzerini bir guzel plastikle kaplar. Yagmurun onune gecilmis olur, cemaat da sevinc icindedir cunku artik kubbeden, tavandan iceri su sizmiyordur. Hatta bunu musahade eden bazi cemaat mensuplari cami yonetimine " Kardeslerim, mutayite para yetistiremiyoruz, isterseniz bu isi burada keselim, bakin artik yagmur sizintiya sebep olmuyor, fazla masrafa ne gerek var maksat hasil oldu." Fakat akleden biri buna itiraz eder "Biz bu sizintinin sonucta kubbenin cokmesine sebep olacak bir bozulmaya yol acacagini bildigimiz icin bunun tamirini istedik, bunu ihmal edersek butun kubbe basimiza yikilir bir gun altinda kaliriz Allah korusun!, fakat ben bastan beri mutahitlere guven olmiyacagini bunlarin zindik oldugunu soylemistim"... tartismalar boyle surup giderken mutahit isi daha da ilerletir ve caminin avlusuna birkac santiye insa ederek oraya tamiratta calisacak olanlari kirayla yerlestirir, gel zaman, git zaman santiye caminin etrafinda bir mahalle olusturur, avluya cocuklarin oynamasi icin bir futbol ve basketbol sahasi yapilir, santiyeler ve iskele insaatlar artik Camimizin kulliyesi haline donusmustur, bunlari buradan sokup atana askolsun
Hikayenin buradan otesi size birakayim
Iste kardeslerim bugun bizim lisanimiz bu gibi mutaahhitlerin (kotu filozoflarin) elinde (dilinde) bu gordugunuz icinden cikilmaz hale sokulmustur, haklisiniz, simdi siz tutupta filozoflara nasil guvenebilirsiniz;->>
Biliyorum icinizden soyle diyenler cikacak "bunlara guvenmektense camii yikar yeniden insa ederiz"...
ancak tamirinden bile aciz oldugunuz bir yapiya benzerini nasil insa edeceginiz tabi bir mechul...yani neresinden baksaniz isiniz guc.
Soyleyin bakalim boyle acikli bir durumda siz olsaydiniz naapardiniz?!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Halife Abdulhamid II'nin duasinin duzeltilmis hali:

" Allahım helal etmiyorum!   Şahsımı değil, ümmetimi bu hale getirenlere, hakkımı helal etmiyorum! Beni, benim için lif lif yolsalar, c...